studijni@vsaps.cz
727 863 424

PhDr. Martin Kuška, Ph.D.

PhDr. Martin Kuška, Ph.D.

College teacher, Assistant Professor

Contact: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Consultation hours: to be arranged on request

O mně

Profesní charakteristika:

  • Vysoká škola aplikované psychologie s. r. o.
  • Funkce (pracovní pozice): hlavní garant programu, odborný asistent
  • Výuka/Garant předmětů: Sociální a kulturní antropologie, Sociokulturní a ekonomická globalizace, Koncepty interkulturního soužití, Interkulturní trénink

Vzdělání:

  • Vysokoškolské vzdělání prvního a druhého stupně: FF UK Praha, 1998; FF UK Praha, 2007
  • Vysokoškolské vzdělání třetího stupně: FF UK Praha, 2007

Odkazy: 

Web of Science SCOPUS  

Publikace

Významné publikace za posledních 5 let

  • Budimir, S., Kuška, M., Spiliopoulou, M., Schlee, W., Pryss, R., Andersson, G., Goedhart, H., Harrison, S., Vesela, M., Hegde, G., Langguth, B. Pieh, C., & Probst, T. (2021). Reasons for Discontinuing Active Participation on the Internet Forum Tinnitus Talk: Mixed Methods Citizen Science Study. Jmir Formative Research 5(4). eISSN 2561-326X [CC, Web of Science, Scopus]
  • Kuška, M., Trnka, R., Mana, J., & Nikolai, T. (2020). Emotional Creativity: A Meta-analysis and Integrative Review. Creativity Research Journal 32(2), 151-160. ISSN 1040-0419 [CC, Web of Science, Scopus]
  • Nikolai, T., Šulc, Z., Balcar, K., Kuška, M., Plzáková, V., Slavíčková, T., & Trnka, R. (2022). Decreased emotional creativity and its relationship with cognitive functions in Parkinson's disease: A preliminary study. Applied Neuropsychology-Adult 29(6), 1484-1491. ISSN 2327-9095 [CC, Web of Science, Scopus]
  • Schaffler, Y., Kuška, M., Barke, A., Doering B.K., Gossmann, K., Meier, Z., Kaščáková, N., Tavel, P., Humer, E., Pieh, Ch., Stippl, P., Schimbök, W., Haid, B., & Probst, T. (2022). Psychotherapists' Reports regarding the Impact of the COVID-19 Pandemic on Their Patients: A Cross-National Descriptive Study Based on the Social-Ecological Model (SEM). International Journal of Environmental Research and Public Health 19(11), 6825. eISSN 1660-4601 [CC, Web of Science, Scopus]
  • Tavel, P., Trnka, R., Furstová, J., Kaščáková, N., Kuška, M., & Meier, Z. (2022). Dispositional Resilience Predicted the Perceived Stress Experienced by Psychotherapists During the COVID-19 Outbreak. Psychological Services 19, 5-12. ISSN 1541-1559 [CC, Web of Science, Scopus]
  • Trnka, R., Kuška, M., & Čábelková, I. (2020). Emotional Creativity Across Adulthood: Age is Negatively Associated with Emotional Creativity. Studia Psychologica 62(2), 164-177. ISSN 0039-3320 [CC, Web of Science, Scopus]
  • Trnka, R., Kuška, M., Tavel, P., & Kuběna, A. (2020). Social work leaders’ authenticity positively influences their dispositions toward ethical decision-making. European Journal of Social Work 23(5), 809-825. ISSN 1369-1457 [CC, Web of Science, Scopus]
  • Trnka, R., Mana, J., & Kuška, M. (2022). Age-related differences in valence and arousal of emotion concepts. Ageing & Society 42(9), 1991-2007. ISSN 0144-686X [CC, Web of Science, Scopus]

Zahraničí

Mezinárodní vědecké konference (aktivní účast za posledních 5 let):

  • Kuška, M. (2023). „Ekonomická pravidla jako kulturní konstrukt: Globalizace upevňující rozdílnosti“ Psychology of Economic Behavior in the Context of Cultural Changes in the 21st century (11 May 2023, VŠAPs Terezín, Czech Republic)
  • Kuška, M. (2020). Spirituální zkušenosti v kontextu moderny a postmoderny (29 May 2020, VŠAPs Terezín, Czech Republic)

Působení v zahraničí:

  • Sigmund Freud Privatuniversität Wien, Rakousko, externí lektor (od 2012 – dosud)
  • Donau-Universität Krems, Dep. f. Psychotherapie u. biopsychosoziale Gesundheit, výzkumný pracovník (od 2019 – dosud)

Vlastní

Členství ve vědeckých organizacích, redakčních radách vědeckých časopisů doma i v zahraničí:

  • Členství v Akademické radě Vysoké školy aplikované psychologie (Terezín, Česko) od 2015 – dosud

Vedení závěrečných prací:

Počet vedených/ukončených bakalářských a diplomových prací: 45

The ability to understand yourself and others enriches you!